Direktlänk till inlägg 4 juni 2019

Ett avslut!

Av Marianne Fihlman - 4 juni 2019 10:37

Hej!

Nu har jag bestämt mig. På fredag den 7/6 så stänger jag min blom och presentbutik på Kvarnholmen. Det känns både sorgligt och skönt😢 Sorgligt för att jag kommer att sakna alla kollegor, kunder, vänner jag har fått och lokalen😢

Skönt för den ekonomiska pressen och stressen och även all dötid när centrumet är helt dött, vilket är ofta.

Jag har verkligen hunnit tänka igenom mina synder, börjat skriva en kärleksroman, lösa korsord, dricka mängder av kaffe, drabbats av olycklig kärlek, gråtit, fått panikångestattacker och en massa annat.


Nu känner jag att jag vill börja ett nytt kapitel, och ge mig av på nya äventyr.

Jag har min 24-åriga dotter och mitt 4-åriga barnbarn boende hos mig, så jag känner att jag behöver vara ensam.

Tänker därför provbo på Mallorca😊 Denna vackra ö i Medelhavet, har vunnit mitt hjärtat❤️


På lördag den 8/6 åker jag med dotter och barnbarn ner till Alcudia på Mallorca, på en veckas semester. Då

ska jag på intervju och hoppas även på att titta på lägenheter. När jag kommer hem ska jag rensa och sälja saker, så jag tjänar in lite pengar. 

Så fort allt ordnar sig med arbete och boende, så tar jag min bil och sticker. Tänkte mig en roadtrip ner igenom Europa, till Mallorca😃 Spännande men också lite läskigt!


Det vore superkul om ni skulle vilja följa med mig, på mina äventyr😃

Kramar till er alla❤️

 
 
Ingen bild

Petra

4 juni 2019 13:18

Vad stark och modig du är! Och helt rätt beslut även om vi kommer sakna dig i centrumet! Det ska bli spännande att följa din resa. Stort lycka till!

Marianne Fihlman

4 juni 2019 15:38

Tack Petra😃 Det värmer att höra💗

 
Ingen bild

Yvonne Eriksson Lidenvik

4 juni 2019 16:21

Wow!Jag trodde du skulle öppna blomsteraffär på nytt ställe. Du är verkligen modig! Hoppas att allt blir som du önskar! Spännande att följa dig på bloggen!

Marianne Fihlman

5 juni 2019 21:10

Hej Yvonne😃
Tanken är att jag ska öppna ett blomstercafé i Palma så småningom😊
Tack för att du vill följa med på min resa😊
Kram🤗

 
Ingen bild

Hasse i Helsingborg

4 juni 2019 22:34

Härligt att börja en blogg med "ett avslut". :) Önskar dig all lycka på färden men undrar samtidigt hur det ska gå med dotter och barnbarn? Hursomhelst så är det viktigt att du mår bra och hälsan är med dig.
Tänker följa dig på resans gång och heja på dig.
Lycka till!
Hasse

Marianne Fihlman

5 juni 2019 21:05

Hej Hasse😃
Roligt att du vill följa min resa.
Det kommer gå jättebra för min dotter och mitt barnbarn😃
Hon längtar till att jag åker, så de får rå om sig själva. Hon är så trött på mig, så det är därför jag flyttar. Som det är nu, så bråkar vi bara.
Ibland behöver man vara ifrån varann.
Jag är bara en flygtur på 3 1/2 timme bort😊
Jag önskar dig allt gott😃

☀️-iga hälsningar

Marianne🌸

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne Fihlman - 8 december 2019 20:48


  Hej😃 Efter en trevlig kväll med pappa som middagsgäst, så blev det sovmorgon. Det behövdes verkligen. Vi åt en lång frukost och kollade på morgonTV, tills att klockan nästan blivit två. Då ryckte jag upp mig och tog tag i diskningen ...

Av Marianne Fihlman - 7 december 2019 14:27


  Halloj😃 Idag är det tråkigt väder, men jag lever på gårdagen. Jag var på Mamma Mia singalong, på Bio Rio😃 Tyvärr hade jag nästan tappat rösten, så det blev inte mycket sjunga men desto mer hosta. Det var så härligt för alla s...

Av Marianne Fihlman - 5 december 2019 19:53


  Idag har det varit mycket. Känns som jag har sprungit Stockholm Marathon😴 Uppe med tuppen strax efter sju. Efter en lång dusch så blev det en god frukost. Sedan åkte jag och hämtade min dotter på hennes arbete.Tillsammans åkte vi till ...

Av Marianne Fihlman - 4 december 2019 19:47


Hej! Ni har säkert märkt att jag försvunnit några månader. Det har hänt mycket, men inget har riktigt blivit som jag tänkt mig. Egentligen är jag van vid det, men det vore roligt om man någon gång kunde förvånas över att saker skulle fungera.  Ja...

Av Marianne Fihlman - 5 juni 2019 21:11

Halloj i värmen☀️ Idag började jag arbetsdagen med en frukost. Medan jag satt där och fikade, tittade jag runt i butiken. Min utförsäljning går inget vidare. Hur mycket saker som helst kvar. Känner paniken som bubblar upp och jag undra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards